Vrchní prchni má konkurenciu...

08. 05. 2011 21:41, Bazala Marián, 3 komentáre

Na Slovensku sa stal asi zázrak. Začal sa filmovať celovečerný film s hlavným hrdinom jazdiacim na velorexe.

film-1-raw-909.jpg

Zatiaľ čo v Čechách sa háda niekoľko majiteľov hadrákov, že práve jeho tátoša preháňal Abrahám vo filme Vrchní prchni, na Slovensku je to jednoduchšie. V celovečernom filme Konfident, preháňa Jirka Mádl môj Veloš, a žiaden iný len môj, a je to na 1000 percent.

film-1-raw-984.jpg


Keď ma pred rokom oslovil pán Kinder, rekvizitár filmu Konfident, či nepožičiam Veloša do filmu, potešil som sa, ale to som netušil čo nás spolu s Hadrákom čaká. Producentom filmu Attack film, režisérom filmu je Juraj Nôta

film-1-raw-500.jpg

a ako kameraman bol vybraný Ján Malír, ktorý patrí medzi najúspešnejších kameramanov u bratov Čechov. Jeho oko natočilo Pelíšky, Pupendo a iné super filmy. Tešil som sa na filmovanie, aká bude kamera, svetlá, zvuk komparz a všetky veci okolo toho. Na prvý deň filmovania som Veloša nachystal ako nevestu pod čepiec, pekne ho vyumýval navoňal ricínovým olejom, naložil na vozík a šup do depozitu vojenského múzea v Piešťanoch.

film-1-raw-542.jpg

Tam ma privítal celý štáb a už sa na môjho maznáčika tešili. Zvítania Jirka Mádla, hlavného hrdinu filmu, a veloša bolo bratské. Veloš mu mrkol jedným škuľavým reflektorom.

film-1-raw-888.jpg

Do natáčania sme mali hodinku na to aby som Jirku naučil na čo sú tie všetky hejbátka na velorexi. Za ktorú páčku treba potiahnuť a za ktorú pritlačiť aby sa rozbehol. No bolo to ťažké Jirko je o dosť nižší ako ja a nedosiahol na pedále, ale jeden vankúš pod riť to spravil. Horšie to bolo s odhadovaním neutrálu a hádzaním rýchlostí.

film-1-raw-921.jpg

To má veloš podobne ako F1 alebo motorka, sekvenčné, čiže za sebou a trafiť neutrál medzi jednotkou a dvojkou, sa mu podarilo na 5ty krát. Nuž čo za frajerkami nepôjdeme, nepotrebujeme rýchly odpich, na film to asi stačí. A začíname filmovať...

film-1-raw-492.jpg

Veloš je krásne vyblýskaný a to je problém, zobrali ho do práce rekvizitátori. Vytvorili v kýbliku krásne blato a celého krásavca mi s nim obhádzali, skoro som im ruky dolámal.

film-1-raw-479.jpg

Veloš ticho stonal- moja navoskovaná koženka, moje krásne chrómy, moje lesklé blatníky, vy hnusobi takto ma špatíte nuž čo, pre slávu teba priniesť obete... Tí zlí ujovia!!! Rekvizitátori potom niekoľko hodín za trest vytvárali a blatom ohadzovali kolónu ruských okupačných vojsk na veľkých Ziloch a Obrnených transportéroch a medzi tými obludami môj maličký.

film-1-raw-694.jpg

Ja amatérsky fotograf som sa spýtal či si môžem fotiť len tak pre seba veloša a atmosféru okolo neho. Že vraj áno, ale len keď to budem publikovať až po začiatku oficiálnej reklamnej kampane. Ok. Tak preto to uverejnujem až teraz a nechválil som sa s tým už na jeseň 2010. Vytiahol som Canona a šup ku kameramanom, však sme od jedného fachu. A kde je kamera? To prišila veľká dodávka a z neho vytiahli kopu objektívov, filtrov, statívov, kukátok a iných inštrumentov. Toto drahé železo a sklo ponasádzali podľa potreby na takú železnú krabičku 30 krát 30 krát 40 cm a bola z toho metrová kamera, alebo len taká malinká kamera.

film-1-raw-839.jpg

Normnála skladačka lego za niekoľko miliónov. Tak to sa mi páčilo.

film-1-raw-642.jpg

Kameru obsluhovali 6 chlapi. Jeden bol hlavný kameraman, druhý diaľkovo ostril, tretí sa staral o náplne do kamery čiže 35 mm film, štvrtý sa staral o statív a postavenie kamery a piaty bol nosič 20 kg ťažkej kamery a jeden sa staral o monitor, v ktorom sa kontrolovalo všetko, čo zázračné oko kamery sníma.

film-1-raw-1004.jpg

Niekedy pribudli ďalší traja,

film-1-raw-635.jpg

ktorí stavali Jimi jip, to je taký žeriav pomocou ktorého sa kamerou dá všelijako šermovať, buď dole alebo hore, vpred či vzad a vzniká plastickosť obrazu..... aký som ja len múdri až sa tomu sám čudujem.

film-1-raw-1012.jpg


Kolóna stojí, scéna hotová. A hneď pri prvej scéne, ktorá je akčná sme mohli prísť o hlavného hrdinu. To sa Jirko nebojácne postavil proti okupantom a bráni Velorexa vlastným telom. Ruský okupant na obrovskom Obrnenom vozidle

film-1-raw-841.jpg

sa Jirku stojaceho pred velošom nezľakne, nezabrzdí a vráža do herca, pošliapava ho.

film-1-raw-706.jpg

Ďalej scenár nepokračuje, našťastie lebo OT by asi spravilo krátky koniec s velošom, podobne ako v Prahe v1968 s električkami. Ľahko sa to písalo scenáristovi, ale niečo takéto natočiť, tak to je robota na pol dňa a pritom máme len jedného Mádla. Našťastie Jirko nemá veľký pupok ako napr. .... tak sa pekne vmestí pod podvozok OT. a Rusi nám ho nerozpučia.

film-1-raw-725.jpg

Hotový kaskadér ten náš Mádlik. Pomaly sa zmráka a chystajú sa nočné zábery. Prichádza moja veľká chvíľka zasiahnem do scenára.. Pred postavením scény si produkčný, režisér a kameraman povedia, kde by mala byť kamera, čo by mala snímať, aké sú dialógy a všetko ostatné.

film-1-raw-720.jpg

Keďže hral aj veloš, tak som bol pri tom aj ja. Pri tejto scénke ruský kapitán pristúpi k skoro posranému Jikovi sediacemu vo Velošovi a hrdo pochvaľuje kvalitu pérovania. Ja som navrhol, aby pobúchal po koženkovej karosérií a preriekol zázračné slovíčka Koža na barabán - Po slovensky koža na bubon. Tak toto je môj zásah do textu. Hodný minimálne českého leva za text za rok 2011...

film-1-raw-954.jpg


Tak a teraz prichádza utrpenie pre veloša. Nemôžem všetko napísať, aby so ste nevedeli obsah filmu ešte pred premiérou, ale Jirko musel s prudko rozbehnutým velošom zatočiť na poľnú cestu, pri tom ho nerovnosť na ceste skoro prevrátila. Rýchlo brzdiť pred všade prítomnými ruskými transportérmi.

film-1-raw-1007.jpg

Pred natáčaním Konfidenta som ani netušil koľko zubov má prevodovka veloša. Skoro pri každom rozbehu ich Jirko spočítava, mne tečie voda z mojich mostíkov a produkčný Slivka

film-1-raw-713.jpg

čaká kedy poviem dosť, nenechám si môjho miláčika zničiť. Jirkovi sa podarí málokedy plynulý rozbeh, čo sa mu ani pri sústredení na rolu nečudujem. Po rozbehu čaká na neho ďalšia prekážka, prudká zatáčka doľava. Pri tejto zatáčke som videl veloša už na streche. Našťastie sa neprekotil a ďalšia adrenalínová scéna je po viacerých pokusoch asi za 2 hodiny natočená.

film-1-raw-729.jpg

Sú skoro 2hod po polnoci, je koniec septembra 2010, vyťahujeme vetrovky, zima vystrkuje prvé pazúry. Našťastie okolo 0.3 hod padla posledná klapka. Velošovi som zavelil „holá hop" a veselo naskočil na príves. Na dnes mučenia stačilo.

 

Diskusia k článku

pridať komentár
Meno*:
Email*:
Text:
emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon 
 * nepovinné údaje
Autor: Lumír Kunc
Dátum: 18. 12. 2011 o 21:24
Ako tak čítam, nieboli sme sami postihnutí týmto filmom.Naše obč.združenie Spoločnosť Považskej dráhy Žilina sa pre zmenu prezentovalo svojím historickým motáčikom M131.1443.Ak si videl Slnko,seno . . . , tak si určite vybavíš tú červenú krabičku na koľajniciach.Naša hračka dostala tiež riadne zabrať, najmä spojka a brzdy.Dúfam, že z toho jedného natáčacieho dňa zostane po zostrihaní aspoň 15 sekúnd.
Autor: gabriel chmela
Dátum: 13. 11. 2011 o 11:07
kedy to pôjde v kine?
Autor: anonym
Dátum: 4. 9. 2011 o 23:52
Uz sa tesim, ked to pojde v kinach...