Histo-Cup Slovákia Ring
16. 08. 2018 18:53, Bazala Marián, 3 komentáre
Prosím tento článok nie je určený členom hnutia Greenpeace, ktorí bojujú za čisté emisie. Je určený tým, ktorí milujú vôňu benzínu, veľkoobjemové motory, najlepšie ideálne tak 5 až 7 litrov.
Počet valcov min.., 8 najlepšie tak 12valcové a hlavne žiadne turbo a elektronické vstrekovanie benzínu.
Tu tiekol benzín v kýbloch cez Webrove karburátory, aby miesto čistého vzduchu bez emisií šľahali z výfuku metrové plamene.
Toto je moje nebíčko. A ten zvuk, nie je hvízdanie maloobjemového turbového trojvalca, ale pravý 8 valcový sýty barytón, ktorý hučal z výfukov bez katalyzátorov a tlmičov. To bola lahoda pre uši!!
A ako to hučalo? Postavte sa za 4 ks Harleyov Davidson s vytočeným plynom na plné otáčky, to je lahodička. Ďalší deň sa stretneme u ušného lekára.
Nájdu sa aj mechnické vstrekovania, kde sa benzín do valcov leje ako ropovodom Družba cez krásne priesvitné hadičky.
Ford Escort RS 1600 a 2000 mali vstrekovanie poháňané malým ozubeným remienkom priamo od vačkového hriadeľa. To bola majstrovská technika.
O krídlach, ktoré trčali meter za autom a mali rozmery ako na Boeingu ani nepíšem, to bolo zas niečo pre naše oči.
Ocitol som sa v motoristickom nebíčku a to je Histo Cup.
Tá atmosféra v depe bola tiež fantastická.
Žiadni vyvoňaní nafúkanci z veľkého mesta, ktorí prídu len na preteky a nemajú ani potuchy ako to pod kapotou funguje. Hlavne, že na recepciách môžu o sebe tvrdiť, že jazdia minimálne F1. Histo cup jazdia poväčšine pretekári, ktorí milujú staré stroje, rovnako staré ako sú sami. Vo štvrtok rodina zabalí obytňák, pripne vozík s pretekárskou mašinkou a hajde niekde po Európe na preteky.
Večer grilovačka a posedenie s podobne postihnutými. Super atmosféra. A karavána ide ďalej.
O jazdcoch v malých formulkách radšej pomlčím.
Mnohých museli pre nadmernú veľkosť obúvať dnu s obuvákom, ale nevadí, pretekali ako za mlada. Sem tam odletela špička vozu.
Išlo sa a ďalej až pokiaľ jeden nevyliezol na druhého a bolo koniec rozprávky. Pretekať v plecháčoch je zábava, ale posadiť sa do 40 ročnej vani s 205 koňovým motorom tak to je vážna úchylka.
Ďakujem aj za ňu..
Aj naši susedia u druhej strany moravy majú zastúpenie na jazdeckom poli a nie hocijaké.
Brňák Dávid Bečvar jazdí na krásnom 12 valcovom Jaguári XJ-S 5,3 coupe a jazdí naozaj fantasticky. V sobotu so šťastím vyhral, keď prvý jazdec na Forde Escort v predposlednom kole vyletel do kačírka- štrku.
V nedeľu vyhral absolútne tiež po tvrdom boji s 300 koňovým Escortom. Jaguar je ťažší o 300kg, ale má 12 valcový motor.
Na rovinách unikal Escortu, ale v technických partiách ho Ford doháňal. Bečvar nespravil chybu a vydržal. To bolo radosti!! V depe sa nachádzala aj dvojíčka úspešného Jaguara. To si bývalý slovenský pretekár Viliam Miklík spravil radosť a hodil svojeho Jaguara XJ-S 3,6 do bojových farieb z minulosti. Vilovi sa dielo podarilo. Pochváliť ho prišiel aj jeden z najlepších českých fotografov Martin straka.
Englické mačky boli ozdobou depa aj okruhu !!
Viac nepíšem kochajte sa fotkami ktore najdete n v sekcii na foto
Už sa teším na budúci rok, na tie americké beštie ako budú po sebe na trati vrčať!!!
Diskusia k článku
pridať komentárAutor: Adam
Dátum: 3. 3. 2023 o 11:36
Ako písal Lodo.Dátum: 3. 3. 2023 o 11:36
Tu by bolo vidieť tú dynamiku, tie autá vtedy ešte vlastne ani nemali podvozky. To bolo oen tak zrobené nech to pruží. A to je len 70 rokov späť. To je vlastne nič.
Autor: Lodo
Dátum: 17. 3. 2019 o 8:49
Dobry fotoaparat urobi aj dobre kratke video. Niekolko seknudove sekvencie zoskladat do jedneho. Nic zlozite. A dat na youtube atd.Dátum: 17. 3. 2019 o 8:49
Na zvazenie.
Autor: Viliam
Dátum: 16. 8. 2018 o 19:55
Ahoj Marian,Dátum: 16. 8. 2018 o 19:55
krásne fotografie a ešte krajší článok – čudujem sa, že ešte nepíšeš knihy o motorizme a futbale- bolo by čo čítať.
Naozaj je to duchaplné zhrnutie šantenia „starých automobilových bláznov“.
Ako jeden z nich Ti ĎAKUJEM !
Máš to u mňa.
Dovidenia pri ďalšom bláznovstve budúcu sobotu a nedeľu na SLOVAKIARINGU.........
Viliam