Dal som dole Matterhorn 4 478 m n. m.

18. 6. 2021 17:46

Za tri dni som nastúpal 4 517 metrov
Vzdialenosť :
1. deň – 54,6 km
2. – ráno 36,3 km
- poobede 42,5 km
3. deň – 49,3 km
Spolu : 182,7 km
Prevýšenie:
1. deň - 1225 metrov
2.-ráno 1100 metrov
- poobede 938 metrov
3. deň - 1254 metrov
Spolu: 4 517 metrov

Matterhorn 4 478 m n. m
1.deň: Látky, sedlo Prieraz, hrádza Málinec. Ďalej dole do Cinobane, Hrnčiarky a odtiaľ prudko hore po šotoline po najstrmšom stúpaní, aké som doteraz zvládol, vyškriabal som sa na Žihľavu, hurá Tánovo a to som už doma. Na obed som mal polovičný rezeň na Zerrenpachu. Cely váži 250 gramov!!! Poobede som sa pomojkal s našou sučinou, ktorú vyslali so mnou z Nitry, aby som nebehal za domácimi sučinami!!

2.deň: V stredu štartujem spolu so susedom Jankom, už od 7 hod. On pozná dobre cestičky na Poľane, ja mu idem na oplátku ukázať cestičky na opačnej strane pri priehrade Málinec. Vezieme sa podobne ako deň predtým, dole k priehrade Málinec, kde sme to zobrali doľava a cez Býkovo na Látky Paseky. O 10. hod. sme hore. Trocha L.H.K. a o 12. hod cajglujem na obed hore do hotela. Klasika - kofola, polovičný rezeň. Silu mám, tak idem na nové dobrodružstvo. Látky, prameň Ipľa, Lom nad Rimavicou. Mal som možnosť spustiť sa po hlavnej ceste po Drábsko a potom po asfaltke dole smerom na Utekáč. Ale ja, debil, som sa pustil dole, vedľa potoka Rimavica, cez úzke prudké údolie. Tých 6 km mi veru lepilo, zarastený chodník, tak pre jedného poľovníka. Bez signálu, keby bol medveď hladný, tak tam na mne hoduje do zimy. Našťastie, vybehlo proti mne len niekoľko laní - to je dobre, kde je vysoká, nie je maco!! Hurá, som na asfaltke, ja somár!! Kukám na krásnu krajinu až do Dráhovej, tam šup, smer na Kokava Líniu, preletím cez dva potoky, zatlačím si oči, ktoré mi skoro vypadli od toľkej nádhery. Pomaly sa plazím po prudkom stúpaní až k zrekonštruovanej chate Ipeľ na Línii. Pozorne počúvam, či nepočujem pukanie panenských blán. Tento zvuk sa tu ozýval mnoho rokov, keď sem chodili na týždňové pobyty plné autobusy maďarských stredoškoláčok!! „To bola super doba“, spomína miestny, matador a majiteľ obľúbeného lyžiarskeho strediska Feri. Dáme kofolu, pokeckáme a utekám, zostáva mi ešte 10 km cez Grapu, čo je malina. Každý večer si opekám špekáčiky a slaninku!! Mňam, dobrôtka, ani komáre ma nechcú štípať, smrdím od dymu ako starý partizán!! V stredu som zvládol 78,8 km, nastúpal som 2 038 metrov. Tak si ešte dva špekáčiky pridám!!!

3. deň: Budím sa o 6. hod. O 6:30, šliapem do pedálov smer Látky, Bratkovica, okolo Hriňovskej nádrže. Moja zadnica, už protestuje, bolí a štípe. Nevadí, tlačím do pedálov 12 km hore na Poľanu. Na vrchu sa kochám a nadávam, je tam spustnuté stredisko. V minulosti krásny, teraz rozpadávajúci sa hotel, nefunkčné vleky, burinou zarastený Ratrac. Niekto by si zaslúžil pekne nakopať do riti!! Šup dole, zjazd je prudký, až mi dole smrdia brzdy!!! Ešte vyšliapať klasicky 11 km na Látky a o 10:30 idem domov do horúcej Nitry. Posledný deň som dal 49,3 km s prevýšením 1254 metrov..

Zobraziť celú galériu »

Diskusia ku galérii

pridať komentár
Meno*:
Email*:
Text:
emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon emoticon
 * nepovinné údaje
Autor: juraj
Dátum: 19. 6. 2021 o 20:07
Marián paráda, pekné foto aj komentár a hlavne tá naša nádherná slovenská príroda
Autor: Tibor
Dátum: 18. 6. 2021 o 22:43
Ahoj Marian! Krásne fotky z môjho rodného kraja doplnené humorným slovom potešia oči aj dušu všetkých tvojich kamarátov. Neopusti literárnu tvorbu, dobre sa to číta!